porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › Στατιστικά των websites που συνήθως αγνοούμε

Στατιστικά των websites που συνήθως αγνοούμε

Τα στατιστικά ενός website είναι ίσως η πιο σημαντική παράμετρος που αποδεικνύει κατά πόσο αυτό είναι επιτυχημένο ή όχι. Θυμάμαι ότι την πρώτη φορά που διάβασα τα στατιστικά ενός από τα πρώτα μου websites είχα απογοητευτεί, γιατί περίμενα να δω πολύ μεγαλύτερη κίνηση. Στην πορεία έμαθα ότι τα στατιστικά είναι ένα εργαλείο κι έτσι πρέπει να το αντιμετωπίζω. Συνήθως αυτό που κοιτάζει ο μέσος χρήστης είναι ο αριθμός των επισκεπτών, πόσες σελίδες είδε ο καθένας από αυτούς κι από ποια ιστοσελίδα έφτασε. Πρόκειται για σημαντικά στοιχεία, αυτό είναι σίγουρο. Όμως πιστεύω ότι υπάρχουν και κάποιες ακόμα παράμετροι εξίσου σημαντικές, που πολλές φορές τις αγνοούμε. Συνειδητοποίησα την αξία αυτών των παραμέτρων όταν εγκατέστησα γι' αυτό το website το πακέτο στατιστικών Mint, για το οποίο είχα γράψει παλιότερα. (Οι παρακάτω εικόνες είναι από το Mint γι' αυτό το site, το ελληνικό porcupine colors. Το πακέτο εγκαταστάθηκε το Δεκέμβριο, οπότε δεν υπάρχουν στοιχεία για παλιότερα.)

Bounce rate

Το bounce rate για το site αυτόΤο bounce rate είναι εκείνο το στατιστικό που δείχνει το ποσοστό των επισκεπτών που επισκέφθηκαν ένα website κι έφυγαν αμέσως. Όσο μεγαλύτερο το ποσοστό τόσο πιο αδιάφορο το site ή (αν ο επισκέπτης προέρχεται από μηχανή αναζήτησης) τόσο πιο αδιάφορο το κείμενο που υπάρχει εκεί. Όπως λέει και ο Avinash Kaushik, ένας από τους developers του διάσημου πακέτου στατιστικών, Google Analytics, πρόκειται για το πιο sexy στατιστικό. Ως άλλος Καίσαρας, ο επισκέπτης αντί να πεί, "Ήλθον, είδον κι απήλθον", λέει, "Ήλθον, είδον και μπλιαχ, θέλω να φύγω όσο πιο γρήγορα γίνεται από εδώ." Το καλό bounce rate είναι διαφορετικό, ανάλογα με το είδος του website. Ο Kaushik αναφέρει πως είναι δύσκολο κάποιος να έχει bounce rate μικρότερο από 20%, μέχρι 35% είναι ανεκτό, ενώ αν είναι πάνω από 50% υπάρχει πρόβλημα. Για μια πιο αναλυτική προσέγγιση του bounce rate ανάλογα με τον τύπο του website υπάρχει μια αναφορά στο Blackbeaks Blog.

Ο χρόνος που έμεινε ένας επισκέπτης στο site

Οι χρόνοι παραμονής στο site Είναι δύσκολο να υπολογίσει κάποιος μετά από πόση ώρα θεωρείται ικανοποιητική η παραμονή ενός επισκέπτη σε ένα website. Το μόνο έγκυρο που έχουμε στα χέρια μας είναι η μελέτη του γκουρού του usability, J. Nielsen, σύμφωνα με την οποία οι επισκέπτες ηλικίας μεταξύ 25 και 60 περνάνε 0,8% περισσότερο χρόνο σε ένα website σε σχέση με τους υπόλοιπους. Πρόκειται συνήθως για το κυριότερο target group των επισκεπτών που μας ενδιαφέρουν και αυτή η αύξηση οφείλεται στο γεγονός ότι επιθυμούν να διαβάσουν πιο προσεκτικά, αλλά και για λόγους δυσκολίας στην πλοήγηση λόγω ηλικίας. Η γνώμη μου είναι οι επισκέπτες που έχουν μείνει σε ένα website για χρόνο μεταξύ των 2 και 5 λεπτών, έχουν σίγουρα αντιληφθεί το χαρακτήρα και το μέγεθος του website και οι περισσότεροι από αυτούς το έχουν κατατάξει στα αγαπημένα τους ή το παρακολουθούν μέσω RSS Feeds. Οι επισκέπτες που μένουν παραπάνω χρόνο είναι ή αφοσιωμένοι επισκέπτες ή σκέπτονται να χρησιμοποιήσουν το site ή τις υπηρεσίες του. Αυτά βέβαια αφορούν ένα website όπως αυτό. Σε ένα ειδησεογραφικό portal ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι λογικό να είναι πιο μεγάλοι, γιατί υπάρχει συνεχής ροή θεμάτων ή γιατί μια διαδικτυακή αγορά απαιτεί πολλή προσοχή, άρα και χρόνο. Σε websites τύπου Facebook, φαντάζομαι ότι τα πράγματα είναι ακόμα πιο μεγενθυμένα.

Keywords

Τα keywords βάσει των οποίων βρέθηκε το site από το Google Τα keywords είναι ένας σημαντικός παράγοντας γιατί δείχνουν βάσει ποιων λέξεων ένα website βρίσκεται από τις μηχανές αναζήτησης. Όμως πρόκειται εν τέλει και για ένα εξαιρετικά πολύπλοκο στατιστικό στοιχείο γιατί προσμετράται η δυσκολία της λέξης κλειδί, η βελτιστοποίηση του website ως προς τις μηχανές αναζήτησης, ο χαρακτήρας του website κ.α. Για να δείξω πόσο πολύπλοκο στατιστικό είναι το keywords, ας δούμε ένα παράδειγμα. Στην εικόνα στ' αριστερά φαίνεται ότι η πιο συνηθισμένη λέξη για το site αυτό είναι "Sigur Ros", (ωστόσο, ο αριθμός στ' αρίστερα των επισκέψεων δεν είναι ακριβής και ψάχνω να βρω τι φταίει). Αν αυτό το site μιλούσε για μουσική, τότε θα ήταν πολύ καλά. Όμως δε μιλάει για μουσική, ως εκ τούτου δεν είναι καλό να σε βρίσκουν με έναν όρο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που θες. Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη πλευρά είναι ότι για το keyword "Sigur Ros" το ελληνικό Google δίνει 11.000 αποτελέσματα, ενώ για τον όρο "Web design" (που είναι η βασική λέξη-κλειδί του site) δίνει 1.700.000 (!) αποτελέσματα. Άρα ο ανταγωνισμός είναι απίστευτα μεγαλύτερος για τη βασική λέξη-κλειδί. Θα μπορούσε κάποιος, λοιπόν, να πει ότι το site είναι τόσο βελτιστοποιημένο που ακόμα και για μια λέξη-κλειδί που έχει αναφερθεί μόλις 1 ή 2 φορές όλον τον καιρό που το site είναι στον αέρα βγαίνει 2ο πίσω από το entry της ελληνικής wikipedia για τον όρο "Sigur Ros". Αυτή η πολύ μικρή (και σίγουρα όχι αρκετά βαθιά) ανάλυση δείχνει την πολυπλοκότητα των keywords. Από εδώ και πέρα ανοίγει ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο γύρω από το θέμα, το γνωστό SEO.

Επίλογος

Θεωρώ ότι τα παραπάνω 3 χαρακτηριστικά των στατιστικών ενός site είναι τελικά πολύτιμα. Ναι, ο αριθμός των επισκεπτών είναι πολύ σημαντικός, αλλά τα δεδομένα κάθε μέρα αλλάζουν. Τι μπορεί π.χ. να πει κάποιος για ένα blog που διαβάζεται εξολοκλήρου από έναν Feed Reader; Η επισκεψιμότητά του μπορεί να πέσει δραματικά, αλλά η αξία του να αυξηθεί. Χρησιμοποιώντας σωστά το εργαλείο, δηλαδή το πακέτο στατιστικών, μπορούμε να βελτιώσουμε δραματικά την αξία των websites μας κι αυτό είναι που μετράει.

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Οπτικά Λιόλιος

Οπτικά Λιόλιος

User Experience Design, User Interface Design & Front-End Development για το e-shop Οπτικά Λιόλιος

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε καλύτερα websites & apps.

Αυτοκόλλητα για τους κακούς designers Πράγα