UX Pills 1: Rewards
[Τι είναι τα UX Pills; Είναι μικρά κείμενα, που εξηγούν με πρακτικό τρόπο πώς το User Experience Design μπορεί να βοηθήσει την αξία ενός διαδικτυακού τόπου ή μιας εφαρμογής]
Τι είναι τα Rewards
Τα Rewards στόχο έχουν να κάνουν ένα website ή ένα app πιο ελκυστικό και να προκαλέσουν το κοινό τους να τα δει ξανά και ξανά μένοντας στη μνήμη του. Πώς το κάνουν αυτό; Με το να προσφέρουν μικρές επιβραβεύσεις που προκαλούν ευφορία.
Γιατί τα Rewards δουλεύουν
Γιατί ο άνθρωπος από τη φύση του κάθε φορά που επιβραβεύεται για κάτι αισθάνεται αποδεκτός, ελκυστικός και σημαντικός.
Όταν κάποιος παρατηρεί έναν άλλο άνθρωπο να επιβραβεύεται ωθείται στο να αλλάξει τη συμπεριφορά του ώστε να λάβει και ο ίδιος μια αντίστοιχη επιβράβευση.
Παραδείγματα Rewards
Στο Facebook τα Rewards είναι τα Likes ή τα Shares. Ο κόσμος σε αυτό μαθαίνει να περιμένει ένα Like ή ένα Share ή και να τα προκαλεί κάνοντας νέα posts. Έτσι, κάθε φορά που κάποιος “κερδίζει” ένα Like το ενδιαφέρον του προς την εφαρμογή ανανεώνεται.
Στο Twitter τα Rewards είναι το Retweet ή οι νέοι Followers.
Στο Pinterest είναι το Like ή το Re-pin.
Αλλά υπάρχουν και διαφορετικού τύπου Rewards: το Mailchimp έγινε παγκοσμίως γνωστό χάρη στο σήμα κατατεθέν του, το χιμπατζή, ο οποίος συχνά εμφανιζόταν εντός της εφαρμογής λέγοντας ωραίες, χιουμοριστικές ατάκες.
Στο Hacker News αλλάζει το color scheme όταν το μέλος ξεπεράσει ένα όριο από votes σε σχόλια.
Πώς μπορούν τα Rewards να χρησιμοποιηθούν σε πιο απλές ιστοσελίδες
- Με απρόσμενα κι ευχάριστα animations
- Με κάποιο εντελώς αναπάντεχο, χιουμοριστικό κείμενο
- Με τον να ωθούν τον επισκέπτη να ανακαλύψει ένα easter egg κι αφού το κάνει αυτό να έχει ένα όφελος (π.χ. μια έκπτωση σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία)
Fixed vs. Variable Rewards
Τα Fixed Rewards είναι προκαθορισμένα κι αφορούν όλους τους χρήστες π.χ. όταν κάποιος περνά ένα level σε ένα παιχνίδι, παίρνει επιπλέον bonus.
Τα Variable Rewards προκύπτουν χωρίς να είναι προκαθορισμένα, απλώς το σύστημα δίνει τη δυνατότητα να προκληθούν π.χ. ένα Share στο Facebook.
Τα Variable Rewards είναι πιο ισχυρά γιατί είναι εντελώς μη αναμενόμενα.
Πώς το UX Design βοηθά
- Με σωστό προγραμματισμό των Rewards σε όλη την έκταση του website/app.
- Με copywriting που ανταποκρίνεται στα personas που έχουν δημιουγηθεί για τη συγκεκριμένη περίπτωση.
- Με δοκιμές που γίνονται γρήγορα και τις αντίστοιχες μετρήσεις τους πόσο αποτελεσματικές είναι.
- Με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας των Rewards σε όλη την ομάδα που διαχειρίζεται το project.