porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › Ώστε θέλεις να φτιάξεις το δικό σου CMS (μέρος 2ο);

Ώστε θέλεις να φτιάξεις το δικό σου CMS (μέρος 2ο);

Αν έχουν όλοι από ένα, εσύ γιατί να ξεχωρίζεις;

Όταν ο πρώτος χρυσοθήρας βρήκε χρυσάφι κοσκινίζοντας την άμμο στις όχθες του ποταμού έγινε ήρωας. Η πόλη τον κοιτούσε με δέος και φθόνο κι αυτός έβγαλε από 5 γραμμάρια χρυσό χρήματα για όλη του τη ζωή.

Ο δεύτερος πήγε σχεδόν το ίδιο καλά με τον πρώτο. Το ίδιο και ο τρίτος. Μετά άρχισε να ξεφτίζει το πράγμα.

Τι εννοώ; Ότι για καμία εταιρία το να έχει το δικό της CMS δεν είναι ένα στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει. Ναι, ίσως δείχνει μια εργατικότητα, αλλά έως εκεί. Αν η πρώτη ελληνική εταιρία που έφτιαξε το δικό της CMS ήταν κάτι σαν τον χρυσοθήρα της πιο πάνω παραγράφου, σήμερα ένα ακόμα CMS δε λέει τίποτα. Δεν προσφέρει ούτε στο κύρος ούτε στο prestige. Ας είμαστε ρεαλιστές.

Κάποιος να σκεφτεί τους πελάτες παρακαλώ

Είμαι πελάτης. Θέλω να στήσω την ιστοσελίδα μου. Πείθομαι ότι το να χρησιμοποιήσω το CMS της εταιρίας που θα συνεργαστώ θα μου κάνει τη δουλειά καλά. Κάπου εδώ έχει ήδη γίνει ένα λάθος.

Όταν κυκλοφορούν τόσα πολλά CMS που αποδεδειγμένα (γιατί έχουν τεσταριστεί από χιλιάδες ανθρώπους) είναι εύχρηστα και ικανά για τους χρήστες τους, γιατί να πιστέψω ότι το δικό σου CMS είναι καλύτερο; Όταν μάλιστα το έστησες χωρίς να κάνεις τα σχετικά usability tests; Όταν είναι αμφίβολες οι δυνατοτητές του; Όταν δεν υπάρχει ένα στοιχειώδες manual να το υποστηρίξει; Γιατί να μπουν οι πελάτες μου σε ένα δρόμο με παγίδες; Και μην έχεις καμία αμφιβολία ότι αυτό μπορεί και να μην ισχύει.

Τώρα, θα πει κάποιος: Εσύ είσαι καλός άνθρωπος που δήθεν σκέπτεσαι τους πελάτες σου ενώ εγώ όχι; Δεν ισχυρίζομαι ότι είμαι καλός άνθρωπος, το εστίασες λάθος. Ισχυρίζομαι ότι το να έχω ευτυχισμένους πελάτες είναι ό,τι καλύτερο μπορώ να σκεφτώ σε επαγγελματικό επίπεδο. Για το λόγο αυτό θέλω να τους παρέχω ένα αληθινά καλό CMS κι ας μην είναι δικό μου.

Κερδισμένος χρόνος

Ακριβώς επειδή τα εγχώρια CMS δεν είναι εξίσου λειτουργικά και δυνατά όσο τα γνωστά που κυκλοφορούν, υπάρχει συνεχώς η ανάγκη για βελτιώσεις, κάλυψη κενών ασφάλειας, προσθήκη νέως features κλπ. Πόσο εύκολο όμως είναι να γίνει αυτό σε καθημερινή βάση, ειδικά όταν η ομάδα των developers δεν είναι σταθερή; Αναγκαστικά γίνονται μπαλώματα.

Όλος αυτός ο χρόνος που πάει χαμένος σε hacks, patches κι άλλες τέτοιες μαγγανείες, δε θα ήταν καλύτερα να επενδυθεί σε κάποια άλλη δραστηριότητα π.χ. βελτίωση design, επέκταση των γνωστών CMS με νέα χαρακτηριστικά κλπ.; Δε θα ήταν όλο αυτό πιο αποτελεσματικό για μια εταιρία που πρέπει να βγάλει χρήματα για να μείνει ζωντανή;

Κάντο όπως ο Beckham

Όταν εταιρίες όπως η Happy Cog και η Blue Flavor (και σταματάω εδώ με τις αναφορές) δεν έχουν (ή κι αν έχουν δεν προβάλλουν) τα δικά τους CMS, μήπως αυτό πρέπει να μας πει κάτι;

Δεν μπορώ να φανταστώ ούτε ένα σοβαρό λόγο γιατί αυτοί δουλεύουν με έτοιμα CMS κι όχι με τα δικά τους, εκτός από τον προφανή: γιατί δεν είναι σε θέση να προσφέρουν ένα εξίσου καλό με τα ήδη γνωστά CMS.

Μήπως πρέπει να το κάνουμε όπως αυτοί;

(Το παραπάνω κείμενο, όπως και το 1ο μέρος αφορά -το ξαναλέω- εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε υπηρεσίες Web και πουλάνε κυρίως design και development όχι πολύπλοκων απαιτήσεων. Ίσως να αδικώ κάποιες, αλλά μπορεί το κείμενο αυτό να είναι ευκαιρία να τις μάθω.)

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Οπτικά Λιόλιος

Οπτικά Λιόλιος

User Experience Design, User Interface Design & Front-End Development για το e-shop Οπτικά Λιόλιος

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε καλύτερα websites & apps.

Παράθυρο με θέα Σοφά λόγια (μέρος 3ο)