Η εφημερίδα ήταν συνυφασμένη με την είδηση, το νέο. Συμπληρωματικά έφερε την άποψη, τη θέση. Οι περισσότερες εφημερίδες βέβαια έντεχνα παρουσίαζαν και συνεχίζουν να παρουσιάζουν κάποια από τα νέα τους υπό την οπτική γωνία που τις εξυπηρετεί. No big news.
Ο πρώτος λόγος της ύπαρξης των εφημερίδων, η είδηση δηλαδή, έχει υπερκαλυφθεί από το Internet φυσικά. Και με τη λέξη Internet δεν εννοώ μόνο τον browser, αλλά και τη διασπορά της είδησης μέσω IM, mobile εφαρμογών κλπ.
Παράλληλα, η άποψη, το δεύτερο χαρακτηριστικό των εφημερίδων, είναι είδος σε αφθονία επίσης. Τα blogs, τα social networks γενικότερα, προσφέρουν περισσότερες θέσεις. Η δυσκολία πια έγκειται στο πως ο αναγνώστης επιλέγει την πηγή που τον εκφράζει. Όμως αυτό δεν αφορά τις εφημερίδες. Αφορά την ανάπτυξη ενός διαφορετικού μοντέλου ευφυίας.
Τι μένει άραγε στις εφημερίδες;
Το porcupine letter έρχεται δύο Παρασκευές κάθε μήνα και κάνει τα Σαββατοκύριακα σας να είναι πιο μεγάλα.
Εγγραφείτε στο newsletter το οποίο κανένας δε θέλει να σταματάει να το λαμβάνει. (Για την ακρίβεια: έχουν διαγραφεί 9 παραλήπτες τα τελευταία 4 χρόνια.) Δείτε πώς είναι.