Πολλά banners και λίγο κείμενο
Μία οθόνη, ένα κείμενο, διαφημίσεις και banners. Banners παντού.
Μπήκα στη διαδικασία να μετρήσω το χώρο που διατείθεται στο άρθρο γιατί το screenshot αυτό είναι προκλητικό. Ο ωφέλιμος χώρος για το κείμενο για το οποίο ο επισκέπτης κάνει το κλικ είναι 22%. Το υπόλοιπο 78% (κόκκινες περιοχές) είναι κάτι άλλο.
Είναι παραπάνω κι από προφανές ότι το κείμενο δεν μπορεί να διαβαστεί. Ο οπτικός θόρυβος από τα γύρω γύρω είναι τέτοιος που κάνει το διάβασμα αδύνατο.
Μάλιστα, οι διαφημίσεις δεν είναι τόσο πολλές σε σχέση με τα υπόλοιπα στοιχεία που αποσπούν την προσοχή. Όσοι ad blockers κι αν χρησιμοποιηθούν, δε θα υπάρξει ιδιαίτερη βελτίωση στην εμπειρία της ανάγνωσης του κειμένου. Άρα, μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι όλο αυτό έγινε από πρόθεση, δεν προέκυψε κατά λάθος.
Είναι αντιληπτό ότι τα sites πρέπει να ζήσουν και το πιο συνηθισμένο και κοντινό μοντέλο είναι οι διαφημίσεις, ακόμα κι αν είναι υπερβολικά πολλές, ενοχλητικές, ακαλαίσθητες και άσχετες.
Αυτό που δε μου είναι αντιληπτό είναι οι προθέσεις πίσω από αυτό που βλέπουμε.
Υπάρχει δηλαδή η πρόθεση ο επισκέπτης όντως να διαβάσει το άρθρο; Κι αφού μείνει ικανοποιημένος να δει και μερικά ακόμα κείμενα εκεί; Και αν όλα πάνε καλά να δημιουργήσει ένα δεσμό με το συγκεκριμένο site ώστε να το επισκέπτεται πιο συχνά; Από το screenshot φαίνεται ότι δεν είναι αυτή η πρόθεση.
Αν όμως δεν είναι αυτό, τότε τι;
Πιθανόν η πρόθεση να είναι το να κάνει ο επισκέπτης πολλά και συνεχή clicks. Συνέχεια. Κάθε μέρα. Αλλά πόσο να αργήσει η στιγμή που θα αγανακτήσει; Τελικά, πώς θα είναι κάποιος επαρκώς “εθισμένος” σε ένα website όταν αυτό του προκαλεί στο τέλος αποστροφή;
Είναι κάποιος άλλος ο λόγος που συμβαίνει αυτό; Υπάρχει κάτι που δεν μπορώ να δω; Ειλικρινά δυσκολεύομαι να το αντιληφθώ.
Δημοσιευμένο και στο Medium.