porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › Getitnow & in.gr: απαξιώνοντας το Web design

Getitnow & in.gr: απαξιώνοντας το Web design

Το πρώτο, το Getinow, αυτοανακυρήχθηκε ως το Amazon της Ελλάδας και προβλήθηκε ανελέητα από το συγκρότημα ΔΟΛ, μια και είναι παιδί του. Φυσικά και είναι θεμιτή η προβολή. Αυτό που δεν είναι θεμιτό είναι η άκομψη προβολή - π.χ. από περιοδικά που δεν ασχολήθηκαν ποτέ με το Διαδίκτυο και τώρα έτρεξαν να το προβάλλουν. Αλλά δεν πειράζει. Έτσι είναι τα media.

Το design του Getinow είναι κατ' αρχήν ακατανόητο. Στην πορεία γίνεται αδιανόητο. Μπορεί βέβαια κάποιες μετρήσεις να υπέδειξαν στους ανθρώπους (προσοχή, δε λέω μόνο για τους designers, αλλά γενικά για τους ανθρώπους) πίσω από το site ότι κάπως έτσι έπρεπε να είναι για να πετύχει. Αυτό είναι το καλύτερο σενάριο.

Στην πράξη το site δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Είναι κουραστικό. Είναι κακόγουστο. Έχει εξόφθαλμα λάθη στο σχεδιασμό που τα νιώθουν οι πάντες κι όχι μόνο οι ειδικοί. Δεν προκαλεί εμπιστοσύνη για να αγοράσει κάποιος από εκεί. Μοιάζει σαν να έχει γίνει στο πόδι. Δεν ακολουθεί σχεδόν καμία σύμβαση που κάνει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα επιτυχημένο.

Με δυο λέξεις; Μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα, το site ανακοινώνει εμμέσως πλην σαφώς την αποδοχή της αποτυχίας του. Πώς φτάσαμε από το ελληνικό Amazon στο σημείο αυτό;

Το in.gr τώρα, σε καμία περίπτωση δε φτάνει τα ακραία επίπεδα κακού σχεδιασμού του Getitnow. Αντιμετωπίστηκε χλιαρά από την κοινότητα, γιατί αυτό είναι ως προς το σχεδιασμό του: μέτριο.

Το in μοιάζει σαν να έχει σχεδιαστεί από μια ομάδα χωρίς προσανατολισμό και κοινή φιλοσοφία. Σαν να έχει επιβληθεί στους designers μια λογική του τύπου "πρέπει να μπουν στην αρχική σελίδα αυτά τα 100 features - κανόνισε να τα βάλεις". Σε αυτές τις περιπτώσεις, μία κλασσική τακτική είναι να μικραίνουν όσο περισσότερο γίνεται οι γραμματοσειρές και οι αποστάσεις μεταξύ των διαφορετικών elements της σελίδας ώστε να χωρέσουν όλα. Στο τέλος, το site δεν μπορεί να διαβαστεί. Αυτό διαφαίνεται στο in.

Αν μη τι άλλο, τα διεθνή portals δείχνουν το δρόμο. Υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα. Δε χρειάζεται κανένας να ανακαλύψει τον τροχό. Και στο σχεδιασμό portals υπάρχουν κανόνες και συμβάσεις που εξασφαλίζουν ένα minimum επιτυχίας. Το in σχεδιαστικά ακολούθησε το δικό του δρόμο. Πολύ σύντομα θα δει τα αποτελέσματα.

Είναι βιαστικές οι κρίσεις αυτές για το in; Όχι, γιατί το design δε χρειάζεται και τόσο χρόνο για να εκτιμηθεί. Είναι βιαστικό να προεξοφλείται η αποτυχία του; Πιθανόν. Ο χρόνος θα δείξει.

Μέσα από αυτά τα δύο παραδείγματα βγαίνουν μερικά χρήσιμα συμπεράσματα.

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Οπτικά Λιόλιος

Οπτικά Λιόλιος

User Experience Design, User Interface Design & Front-End Development για το e-shop Οπτικά Λιόλιος

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε καλύτερα websites & apps.

Κλέβοντας ιδέες για design Wireframe plus και Fan Page Notifier