Σκέψεις για τα Ermis Awards
- Δε θα ήθελες να κατακτήσεις ένα από τα Ermis Awards; Έλα, τώρα, να λέμε αλήθεια είπαμε.
- Ναι, θα ήθελα. Θα ήταν πολύ ωραία. Αλλά μάλλον δε θα το καταφέρω ποτέ.
Και θα ήταν πολύ ωραία γιατί κάθε βραβείο είναι η αναγνώριση της αξίας και της προσπάθειας που έκανες. Άσε που αυτό, υποθέτω, ότι σου ανοίγει ένα πολύ μεγαλύτερο ορίζοντα νέων πελατών και απαιτητικών projects με πολλά οφέλη.
Άρα τα πράγματα είναι απλά: Αν είσαι μάγκας, φτιάξε ωραίες δουλειές και θα ανταμοιφθείς. Από τη στιγμή που ένα βραβείο καταλήγει σε κάποιον άλλο, φάε τη σκόνη του και κάτσε στη γωνιά σου.
Σωστό. Μόνο που κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις.
Τα Ermis Awards διατείνονται ότι επιβραβεύουν τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία. Ξεχνάω τις κατηγορίες που δε με αφορούν κι επικεντρώνομαι στα Web awards για το 2010. Έχει αξία, νομίζω, να δούμε τι μηνύματα παίρνουμε από τις συμμετοχές και τους νικητές. Αυτό θα μας οδηγήσει σε συμπεράσματα για τον ίδιο το θεσμό.
- Τα φετεινά βραβεία για το Web, όπως και τα περσινά, όπως και τα προπέρσινα και πάει λέγοντας το πρώτο, τεράστιο μήνυμα που φωνάζουν είναι: ό,τι δεν είναι Flash δε βραβεύεται.
Σε μια εποχή που το Flash παραπαίει, εμείς βραβεύουμε Flash και ξανά Flash. Προφανώς η προσβασιμότητα και η ευχρηστία μιας ιστοσελίδας είναι αδιάφορα πράγματα. Όμως το να μη φαίνεται καν μία δουλειά, για την οποία δαπανήθηκαν μεγάλα ποσά, από συσκευές όπως το iPhone και το iPad δεν είναι κάτι σημαντικό;
Προφανέστατα λειτουργούμε σαν Ινδιάνοι που τους χαρίζουν καθρεφτάκια κι ό,τι χορεύει και τραγουδάει στη σελίδα είναι αποδεκτό. Κρίμα, γιατί κάποιες αληθινά δυνατές δουλειές σε Flash χάνονται μέσα σε αυτό το άρρωστο σκηνικό. - Τα βραβεία του 2010 δε θα έπρεπε να παρουσιάζουν δουλειές του τελευταίου έτους; Μόνο που στα φετεινά βραβεία είδα αρκετές δουλειές που έχουν χρόνια στον αέρα. Ακόμα χειρότερα, υπάρχουν δουλειές που συμμετείχαν και στα περσινά Ermis Awards! Αυτό μεταφράζεται ως ανάδειξη της δημιουργικότητας κι όχι ως ευτέλεια;
- Επιπλεόν, πολλές από τις νικήτριες δουλειές αφορούν microsites με διαγωνισμούς οι οποίοι τη μέρα της βράβευσής τους έχουν λήξει! Πώς μπορεί να κρίνει κάποιος τα projects αυτά; Πώς μπορεί το κοινό και οι designers/developers να παραδειγματιστούν από την καλή δουλειά και να βελτιωθούν;
- Τα Ermis Awards είναι η μετεξέλιξη του Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφήμισης. Είναι λοιπόν δεκτό ότι η διαφήμιση, εκεί που βρίσκονται τα χρήματα, είναι ο κινητήριος μοχλός. Όμως πουθενά σε όλη αυτή τη γιορτή δε χωράει το κομμάτι των νέων τεχνολογιών (π.χ. Augmented Reality, iPhone Apps, HTML5, CSS3, Web Standards) και των startups;
Με άλλα λόγια, ο πιο έγκυρος διαγωνισμός στην Ελλάδα, περιχαρακώνεται σε ένα κύκλο που αποκλείει νέες ιδέες και καινοτομίες που αύριο θα είναι οι μελλοντικοί τους πελάτες. Αυτό δε νομίζω ότι προάγει την επικοινωνία. - Τέλος, η ιστοσελίδα των βραβείων υποβιβάζει την αξία του θεσμού. Όταν δεν υπάρχουν links προς τους βραβευθέντες και τους συμμετέχοντες (σαν να τους κρύβουμε από το κοινό), όταν υπάρχουν dead links στο site κι όταν είναι κατόρθωμα να φτάσεις εκεί που θες, τότε...
Ναι λοιπόν, η μία όψη του νομίσματος είναι ότι θα ήθελα πάρα πολύ κάποια από τις δουλειές του porcupine colors να βρεθεί ανάμεσα στους νικητές των Ermis Awards. Για να μη βρίσκομαι εκεί μέσα, μάλλον δεν είμαι αρκετά καλός. Παράλληλα, στους νικητές δε βρίσκονται δεκάδες agencies ή designers & developers που κάνουν υπέροχη δουλειά βασισμένη σε διαφορετικές αρχές, που αξίζουν το σεβασμό μας.
Έτσι, η άλλη όψη του νομίσματος λέει ότι τα Ermis Awards θα πρέπει να αναθεωρήσουν κάποια πράγματα και να παραδειγματιστούν από θεσμούς όπως π.χ. τα .Net Awards. Μέχρι τότε μετά βεβαιότητας δε χωράει εκεί κανένας από εμάς.