Υπάρχουν στα δικά μου μάτια δύο τρόποι για να "διαβάσεις" αυτό το blog:
Ο πρώτος τρόπος είναι να το χαζέψεις. Να το κρίνεις ως προς το layout, τα χρώματα, την τυπογραφία, τα στοιχεία του design όπως σκιές, gradients κλπ. Αυτά ή σου αρέσουν ή δε σου αρέσουν. Κι επειδή το καλό design υπακούει σε αρχές, είναι δύσκολο να μη σου αρέσει το blog της. Μπορείς να έχεις ενστάσεις, αλλά συνολικά θα αποκομίζεις μια θετική εικόνα. Ή θα ενθουσιαστείς όπως εγώ.
Ο δεύτερος τρόπος έχει να κάνει με το πως σχεδιάζει την πληροφορία στο blog. Υπάρχουν τρεις βασικές κατηγορίες κειμένων (Graphic & Web design, Modern home design και Belgian graphic design). Από εκεί και πέρα υπάρχουν ενότητες όπως το LifeStream. About, GeekyBits κλπ.
Πού μπαίνει στο παιχνίδι το Expression Engine; Μπαίνει στο γεγονός ότι αυτός ο σχεδιασμός της πληροφορίας του blog που περιέγραψα σε αδρές γραμμές μεταφράζεται και σε διαφορετική εμφάνιση σε κάθε ενότητα. Σε κάποιες αλλάζουν τα χρώματα, σε κάποιες το layout, σε κάποιες άλλες και τα δύο. Αυτό είναι δουλειά του Expression Engine.
Δεν ισχυρίζομαι ότι το Expression Engine κάνει πράγματα που δεν μπορούν να κάνουν άλλα CMS. Ισχυρίζομαι ότι αυτή η ελευθερία που προκύπτει στο τέλος οφείλεται στο Expression Engine. Γιατί είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να ωθεί τον designer να πειραματιστεί και να πάει το σχεδιασμό ένα βήμα παραπέρα. Αυτή είναι η τεράστια δυναμική του, το potential που δεν έχω βρει σε κανένα άλλο CMS.
Το αποτέλεσμα στο blog της Veerle πιθανόν να μπερδέψει στην αρχή. Πιθανόν να έπρεπε να κάνει λίγο πιο απλά τα πράγματα για τον περισσότερο κόσμο. Όμως προσοχή, αυτό είναι ένα blog, είναι δηλαδή ένας χώρος που ευνοεί τους πειραματισμούς, δεν είναι το εταιρικό της site.
Προσωπικά σε αυτό το design βρήκα τουλάχιστον 2-3 ιδέες όσον αφορά το σχεδιασμό κι άλλες τόσες όσον αφορά τη διαχείριση της πληροφορίας. Είναι πραγματική υπέρβαση στα μάτια μου.
Και μια τελευταία κουβέντα για το θέμα: η Veerle Pieters είναι μια από τις σπουδαιότερες graphic designers στον κόσμο. Όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει με πόση σεμνότητα απαντάει στον κόσμο που σχολιάζει στο blog της, ακόμα και σε αυτούς που κάνουν κακεντρεχή σχόλια. Έτσι για να αντιλαμβανόμαστε λίγο τα μεγέθη και τους ανθρώπους.
Το porcupine letter έρχεται δύο Παρασκευές κάθε μήνα και κάνει τα Σαββατοκύριακα σας να είναι πιο μεγάλα.
Εγγραφείτε στο newsletter το οποίο κανένας δε θέλει να σταματάει να το λαμβάνει. (Για την ακρίβεια: έχουν διαγραφεί 9 παραλήπτες τα τελευταία 4 χρόνια.) Δείτε πώς είναι.