porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › Yosemite & iOS8: αυτό που θέλει η Apple από τη ζωή σου

Yosemite & iOS8: αυτό που θέλει η Apple από τη ζωή σου

Πριν δυο μέρες η Apple μας έδειξε ένα μέρος των νέων της λειτουργικών συστημάτων, του Yosemite για τους υπολογιστές και του iOS8 για τα τηλέφωνα και τα tablets. Στην πραγματικότητα όμως, νομίζω, ότι έκανε το μεγαλύτερο άνοιγμα που έχει συμβεί ποτέ μέχρι σήμερα προς ένα ενοποιημένο περιβάλλον που αφορά όλη μας τη ζωή και που φυσικά ελέγχει αυτή.

Αυτό που θέλει η Apple, όπως κι όλες οι αντίστοιχες αρμάδες τεχνολογίας, είναι να μπουν όσο γίνεται πιο βαθιά στην καθημερινότητα μας.

Η Google π.χ. πρόσφατα μας έδειξε ένα demo του αυτοκινήτου της, που δε χρειάζεται οδηγό. Έχει τους χάρτες της. Το κάνει χρόνια τώρα με τον browser, το search και τις διαφημίσεις της. Με τo Google Glass. Με το Plus. 

Mac iPhoneΤα νέα λειτουργικά της Apple επικοινωνούν καλύτερα από ποτέ μεταξύ τους

Η Apple το πάει αλλιώς: ξεκινάει από ένα μικρότερο πυρήνα υπηρεσιών, τον οποίο απλώνει σιγά σιγά. Αυτό είδαμε προχτές. Τα νέα της λειτουργικά επικοινωνούν καλύτερα από ποτέ μεταξύ τους και οι εφαρμογές τους μοιάζουν σαν να είναι μία, με το μόνο που αλλάζει κάθε φορά να είναι η συσκευή από την οποία τις προσεγγίζεις. Είναι σαν να σου λέει: ”Δε με νοιάζει από που θα προσεγγίσεις τις εφαρμογές μου, με νοιάζει απλώς να τις έχεις παντού στη ζωή σου.”

Αυτό που προσπαθεί, δηλαδή, η Apple είναι να μας εκπαιδεύσει στο οικοσύστημά της. Όταν αυτή η χρήση γίνει πιο ομαλή, όταν δηλαδή οι χρήστες θα την εντάξουν στη ζωή τους, τότε θα είναι έτοιμη για το επόμενο μεγάλο βήμα: το gadget που θα φοράς στο χέρι, το ψυγείο, την καφετιέρα και γενικά ό,τι επιτρέπει στον κόσμο να συνεχίζει να λειτουργεί εντός του ίδιου οικοσυστήματος.

Φυσικά και δεν είναι απλό. Γιατί όχι μόνο θα πρέπει και η όποια καφετιέρα να υποστηρίζει αυτού του είδους την επικοινωνία, αλλά γιατί θα πρέπει ο χρήστης ν’ αλλάξει τις συνήθειές του, κάτι που γίνεται δύσκολα και είναι χρονοβόρο. Η τεχνολογία πάντως δείχνει πιο έτοιμη από ποτέ για τέτοιου είδους συνέργειες.

Είναι βέβαιο ότι η Apple δε θα βιαστεί - εξάλλου ξέρει να παίζει καλά με το χρόνο. Το φθινόπωρο, που θα βγουν επίσημα αυτά τα λειτουργικά, θα έχει να μας δείξει κάτι ακόμα, ίσως μία νέα μικρή συσκευή που θα μας βάλει μέσα σε αυτό το κόλπο. Αυτή η συσκευή θα κάνει τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις και τα crash tests θα δείξουν στην Apple πώς να κινηθεί. Σίγουρα όμως η κατεύθυνση υπάρχει.

Τι κάνουμε εμείς για όλα αυτά; 

Η εύκολη απάντηση είναι "επανάσταση". Αρνούμαστε κάθε συμμετοχή μας και δήθεν αντιστεκόμαστε. Όμως είναι γελοίο να το λέμε αυτό στην εποχή που στο Facebook χαρίζουμε όλη μας τη ζωή δωρεάν με αντίτιμο μερικά Likes. Είναι γελοίο όταν επιτρέπουμε στο Gmail να γνωρίζει ευαίσθητες συνομιλίες μας και μαζί με αυτές κάθε ψήγμα των προσωπικών μας δεδομένων.

Και, μεταξύ μας, δεν είναι καταπληκτικό το να σηκώνεις το τηλέφωνο από τον υπολογιστή σου; Να στέλνεις SMS χωρίς το τηλέφωνο; Να κάνεις hotspot το κινητό σου γιατί το σήμα του WiFi δε φτάνει μέχρι εσένα;

Αυτό που θα κληθούμε στην πραγματικότητα να κάνουμε είναι να διαλέξουμε σε ποιον, πότε και πόσο θα εμπιστευτούμε όλες αυτές τις πληροφορίες. Αυτό είναι ένα ρεαλιστικό σενάριο κι όχι και καλά να επαναστατείς τη στιγμή που κανείς check-in από το σχολείο του παιδιού σου μαζί με φωτογραφία. 

Το Yosemite ως λειτουργικό

Επειδή περνάω την περισσότερη ώρα μπροστά από έναν υπολογιστή κι όχι μπροστά από ένα iOS device, το Yosemite με ενδιαφέρει πιο πολύ, παρότι για την Apple το iOS έχει μεγαλύτερη αξία. Το Yosemite είναι ένα σημαντικό update.

Yosemite DesignΤο νέο design του OSX, Yosemite

Οι αλλαγές βρίσκονται 100% στη λογική της Apple: πολλές μικρές βελτιώσεις και μερικά καινούρια features.

  • Οι αλλαγές στον Safari, τον οποίο συνεχίζω να βρίσκω τον καλύτερο browser, είναι καλοδεχούμενες. Στη νέα του έκδοση είναι πιο όμορφος, πιο πρακτικός, ελπίζω και πιο ελαφρύς για το σύστημα. Πάντως, το ότι μάλλον θα κρύβει ολόκληρο το URL των σελίδων είναι απαράδεκτο.
  • Το Mail app συνεχίζει να είναι πολλές φορές προβληματικό και σίγουρα πιο πίσω σε σχέση με το Gmail. Τα νέα του features μου μοιάζουν ασήμαντα.
  • Οι βελτιώσεις στο iCloud είναι παραπάνω κι από απαραίτητες. Πρόκειται για ένα από τα κεντρικά σημεία στα οποία στηρίζεται η στρατηγική της Apple. Μέχρι σήμερα στη σύγκριση με αντίστοιχες υπηρεσίες π.χ. Dropbox το iCloud χάνει με τεράστια διαφορά.
  • Οι αλλαγές στο Spotlight είναι πολύ θετικές.
  • Το νέο Notification Center ας ελπίσουμε να γίνει λίγο χρήσιμο.

Αυτή τη φορά έχουμε και τη μεγάλη αλλαγή στον τροπο που δείχνουν τα πράγματα. Συμβαίνει σπάνια και γι’ αυτό είναι σημαντικό: νέα παράθυρα, διαφάνειες παντού, νέα τυπογραφία κ.λπ. Η Apple φέρνει το Yosemite πιο κοντά στο iOS. Αναμενόμενο. Σίγουρα όλα αυτά μοιάζουν πιο όμορφα, πιο απλά, πιο ξεκούραστα. Δύσκολα τη νικάς σε αυτό το κομμάτι.

Η μεγάλη διαφωνία είναι βέβαια η χρήση της Helvetica ως βασικό font παντού. Υποθέτω ότι η Apple ακόμα δεν τολμάει να χρησιμοποιήσει τη δική της γραμματοσειρά στα λειτουργικά της. Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει.

Αλλάζει κι άλλο η Apple όμως;

Όποιος είδε το σχετικό Keynote θα παρατήρησε την προσπάθεια της Apple να είναι λίγο πιο cool. Αστειάκια στη σκηνή (που μερικές φορές μοιάζουν σαν ο σπασίκλας μαθητής να πετάει τα γυαλιά του και να κάνει χαζομάρες προσπαθώντας να μπει στην παρέα που μέχρι τώρα δεν καταδεχόταν), ένα beta του Yosemite ανοιχτό για όλους και πολύ μεγαλύτερο άνοιγμα των τεχνολογιών προς τους developers.

Όλα αυτά είναι πολλά για να είναι τυχαία. Η Apple φέρεται με αυτοπεποίθηση (που καλώς έχει), αλλά χωρίς την αυστηρότητα που ο Jobs είχε επιβάλλει. Αν και για τους πιο παλιούς είναι αδιάφορο, για πολύ κόσμο, κυρίως ανθρώπους που δεν τη γνωρίζουν καλά, θα είναι σημαντικό. Ειδικά όταν αυτός ο κόσμος είναι, ως developers ή ως καταναλωτές, οι μελλοντικοί της πελάτες.

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Myst

MYST

Ανάπτυξη e-shop στην online πλατφόρμα Shopify

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε websites & apps που κερδίζουν. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τα έργα μας είναι ελκυστικά, προσεγμένα και εξελίσσονται με το χρόνο. Το πιο σημαντικό: είναι κερδοφόρα για εσάς. Γιατί αν τα καταφέρετε εσείς, νικάμε όλοι.

Δημιουργώντας καλύτερα newsletters Σε 5’: τι είναι το User Experience Design