porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › Γράφοντας για το Smashing Magazine

Γράφοντας για το Smashing Magazine

Στο χώρο μας μάθαμε να μιλάμε για design, για development, για τεχνικά θέματα και να νιώθουμε ωραία ως geeks. Μερικές φορές ξεχνάμε ότι και το γράψιμο, ή ίσως ειδικά το γράψιμο, είναι ένα über geek θέμα. Έτσι, λέω να πω δυο πράγματα για να μοιραστώ την εμπειρία μου από το τελευταίο άρθρο που έγραψα για το Smashing Magazine, το λίγο παλιότερο στο Noupe, αλλά και βλέποντας λίγο πιο γενικά τα πράγματα.

Γιατί για ένα site του εξωτερικού

Για δύο λόγους. Ο πρώτος και πιο φανερός είναι γιατί το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι είναι απείρως μεγαλύτερο. Όμως είναι και πιο απαιτητικό. Ειδικά όταν μιλάμε για το Smashing, που δε χρειάζεται συστάσεις.

Ο άλλος ο λόγος είναι ότι στην Ελλάδα το επίπεδο των τεχνολογικών blogs, και ειδικά στο design, είναι ασήμαντο. Δεν υποτιμώ κάποιες αληθινά καλές προσπάθειες, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι τα περισσότερα ελληνικά τεχνολογικά sites είναι κακές αντιγραφές του Techcrunch, του Mac Rumors, του WIRED κλπ. Ποιον να προσεγγίσεις, ποιος να σε κρίνει και ποιος να σε διαβάσει… Αν είναι να ρίξεις ένα βέλος, ας αξίζει τουλάχιστον ο στόχος. Κι αν τον πετύχεις τον πέτυχες.

Οι δυσκολίες

  • Τόσο το άρθρο για το Smashing Magazine όσο και για το Noupe τράκαραν στη γλώσσα. Αυτό δηλαδή που γράφεις στη μητρική σου γλώσσα είναι αδύνατο να είναι το ίδιο καλό και σε μία άλλη. Εκτός κι αν ζεις χρόνια στο εξωτερικό κι έχεις περάσει πια σε άλλη κατάσταση.
    Το επίπεδο των αγγλικών μου είναι πολύ αξιοπρεπές, αλλά όταν απευθύνεσαι σε ένα άλλο κοινό, καταλαβαίνεις ότι δεν αρκεί. Αν κάτι νικάει αυτό το πρόβλημα είναι η επιμονή σου και η ποιότητα του άρθρου. Γράψε, δηλαδή, κάτι που δε θα μπορεί ο άλλος να μην το πάρει, γιατί θα βλέπει ένα πολύ ισχυρό potential.
  • Έτσι, ερχόμαστε στη δεύτερη δυσκολία: Όλα έχουν ειπωθεί, όλα έχουν γραφτεί. Η αποστολή σου είναι ν’ ανακαλύψεις κάτι νέο, να δείξεις τα ίδια πράγματα από μια άλλη οπτική γωνία, ώστε να είσαι χρήσιμος στους αναγνώστες. Το άρθρο μου για το Smashing Magazine πέρασε από τρεις reviewers, ένας εκ των οποίων το απέρριψε ακριβώς γι’ αυτό το λόγο. Οι δύο άλλοι όμως πίστεψαν σε αυτό κι έτσι κατάφερε και βρήκε το δρόμο του. Αν αυτό το κείμενο ήταν καθαρά τεχνικό, τότε ή θα κοβόταν αμέσως ή θα δημοσιευόταν αμέσως. Αλλά ακριβώς επειδή είναι θεωρητικό, νομίζω ότι η δυσκολία ήταν διπλή.
  • Το γράψιμο δεν είναι εύκολο πράγμα. Χρειάζεται αφοσίωση και παίρνει εβδομάδες, μπορεί και μήνες μέχρι να βρεις για το κείμενό σου τη σωστή μορφή. “Γράψε μεθυσμένος, κάνε αλλαγές νηφάλιος”. Αυτό λέει η ατάκα και είναι σοφή. Δε θυμάμαι ούτε εγώ πόσες φορές άλλαξα αυτό το άρθρο ώστε να στέκεται όπως πρέπει. Άξιζε τον κόπο; Για μένα ναι, 100%.

Η επιβράβευση

Νιώθεις την πρώτη επιβράβευση στην αρχή. Όταν στέλνεις την περίληψη και βλέπεις ότι κάνει ping σε κάποιον. Όταν αυτός ο κάποιος τώρα είναι ο Francisco Inchauste (που είναι υπεύθυνος για τα άρθρα της κατηγορίας User Experience στο Smashing), τότε δεν ξέρεις αν αυτό που βλέπεις είναι αλήθεια ή ζεις σε ένα άλλο σύμπαν.

Βέβαια, αυτό δεν είναι τίποτα μπροστά στη χαρά να βλέπεις τις δικές σου λέξεις να βγαίνουν στον αέρα κι αρκετές χιλιάδες κόσμου να τις διαβάζουν. Βάλε και τα σχόλια και τότε φαντάσου πόσο δυνατό είναι αυτό το πράγμα.

Αν θα το ξανακάνω; Σίγουρα, ναι. Κι ακριβώς επειδή οφείλουμε να στεκόμαστε με τη δουλειά μας, όποια κι αν είναι αυτή, σε διεθνές επίπεδο, θα το προσπαθούσα no matter what.

Δυο λόγια για το τέλος: αν δεν ήταν ο Francisco, που πίστεψε τόσο πολύ στο άρθρο αυτό, δε θα γινόταν τίποτα. Με κατεύθυνε και με βοήθησε τόσο πολύ, που του χρωστάω. Ναι, προφανώς όλο αυτό ήταν μέρος της δουλειάς του, αλλά όταν το κάνεις τόσο επαγγελματικά και ταυτόχρονα ανθρώπινα, δεν μπορείς παρά να νιώθεις υποχρεωμένος. Τον ευχαριστώ πολύ λοιπόν, όπως και όλη την ομάδα του Smashing Magazine, που απέδιξαν πάλι ότι αξίζουν και με το παραπάνω την επιτυχία που έχουν.

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Myst

MYST

Ανάπτυξη e-shop στην online πλατφόρμα Shopify

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε websites & apps που κερδίζουν. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τα έργα μας είναι ελκυστικά, προσεγμένα και εξελίσσονται με το χρόνο. Το πιο σημαντικό: είναι κερδοφόρα για εσάς. Γιατί αν τα καταφέρετε εσείς, νικάμε όλοι.

Επιτυχημένα προϊόντα και Web design -Ένα άρθρο για το Smashing Magazine “Χωρίς Ελληνικά”