porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › Τι είναι το καλό web design;

Τι είναι το καλό web design;

Όσο περισσότερο ο κόσμος έχει αντίκρυ του μια οθόνη, τότε εκτείθεται στον όποιο σχεδιασμό. Όσο περισσότερο εκτείθεσαι, τόσο ενισχύεται ένα αποτρόπαιο αίσθημα: το ότι έχεις δει τα πάντα. Κι αν δεν τα έχεις δει, είσαι πολύ κοντά να τα δεις.

Θες vintage design; Υπάρχει ένα gallery γι' αυτό. Θες γυαλιστερά gradients και στρογγυλεμένες γωνίες; Είναι ένα κλικ μακριά σου. Θες website με λευκό, μαύρο ή γκρι background; Εύκολο. Δώσε μου κάτι πιο δύσκολο.

Θες - δε θες οδηγείσαι στο να μη σε εντυπωσιάζει τίποτα. Όταν καλείσαι να σχεδιάσεις; Εδώ να δεις τι σου 'χω για μετά.

Ό,τι κι αν σκεφτείς, υπάρχει κάποιος άλλος που σε έχει προλάβει και το έχει φτιάξει πρώτος.

Τότε; Πότε ένα design πετυχαίνει;

Πιστεύω ότι το επιτυχημένο web design είναι αυτό που λέει καλά μια ιστορία. Όσο διαφορετικοί είμαστε, τόσο διαφορετική και η ιστορία που τα sites μας λένε.

Για να πεις όμως αυτή την ιστορία πρέπει να την ξέρεις. Πράγμα που μας πάει στο ότι η έρευνα για το ποιος είναι ο άνθρωπος για τον οποίο σχεδιάζεις είναι πολύ σημαντικό πράγμα. Εκεί δεν μπορεί να βοηθήσει κανένα gallery. Νομίζω ότι η πιο κρίσιμη πληροφορία που μπορείς να αντλήσεις από έναν άνθρωπο που σου ζητάει να σχεδιάσεις την ιστοσελίδα του είναι αυτό που λένε "scope". Ποιος είσαι; Τι κάνεις; Τι θες να πετύχεις με το site αυτό;

Αρχίζεις και λειτουργείς με το method acting. Είσαι ηθοποιός και θες να υποδυθείς έναν υδραυλικό; Άρχισε να χαλάς και να φτιάχνεις βρύσες. Βέβαια, όσο καλός υδραυλικός κι αν γίνεις στο τέλος, σημασία έχει πως θα τον υποδυθείς. Αυτό είναι το δεύτερο χαρακτηριστικό του καλού web design.

Δηλαδή, από ένα σημείο και μετά η ποιότητα της ιστορίας που θα πεις κάνει τη διαφορά. Εκεί μπαίνει το τεχνικό υπόβαθρο, οι λύσεις που θα σκεφτείς ώστε να αποδόσεις αυτό που θες να πεις πιο σωστά. Αυτό είναι πιο προσωπικό θέμα. Έχεις την τεχνική; Βγαίνει καλά. Δεν την έχεις; Φρόντισε να την αποκτήσεις.

Αντιλαμβάνομαι ότι όσο πιο εύκολα μπαίνω και βγαίνω στο "ρόλο" τόσο πιο γρήγορα κι επιτυχημένα πηγαίνει το κάθε project. Έχει προκύψει site που το design του βγήκε σε 3 ημέρες, επειδή αντιλήφθηκα αμέσως ποιο ήταν το scope του. Μείναμε όλοι χαρούμενοι. Φυσικά, έχει τύχει και το αντίθετο.

Υπο αυτό το πρίσμα, το web design δεν είναι μια εύκολη δουλειά. Πολύ περισσότερο δεν είναι μια τυποποιημένη διαδικασία. Καλά τα free templates, αλλά δε σε πάνε μακριά.

Εντέλει, στις καλές ιστορίες πιστεύω ότι βρίσκεται η ξακουστή σε Δύση και Ανατολή δημιουργικότητα του designer. Δεν έχει να κάνει με εντυπωσιασμό, αλλά με την εμπειρία που αποκομίζει συνολικά ο επισκέπτης. Όχι;

(Να μην ξεχάσω: για μια φορά ακόμα, ο πιο δύσκολος πελάτης είναι ο εαυτός σου. Αν προσεγγίσεις το δικό σου design κάτω από πίεση, μπορεί να αποδειχτεί σχιζοφρενικό στο τέλος. Προσοχή λοιπόν σε αυτόν τον υποχθόνιο τύπο που αντανακλάται στην οθόνη σου.)

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Myst

MYST

Ανάπτυξη e-shop στην online πλατφόρμα Shopify

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε websites & apps που κερδίζουν. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τα έργα μας είναι ελκυστικά, προσεγμένα και εξελίσσονται με το χρόνο. Το πιο σημαντικό: είναι κερδοφόρα για εσάς. Γιατί αν τα καταφέρετε εσείς, νικάμε όλοι.

Συνέντευξη στην εφημερίδα Σφήνα Η επόμενη μέρα των blogs