porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › Η ανταποδοτικότητα του design

Η ανταποδοτικότητα του design

Το design ζητά από σένα χρόνο και χρήμα κι ενέργεια και τι παίρνεις ως επιστροφή; Τελικά, αποδεικνύεται ότι η επιστροφή που παίρνεις (και που ελπίζεις) θα οδηγήσει τις αποφάσεις σου σχετικά με design. Πιστεύω ότι υπάρχουν τέσσερις περιοχές ανταποδοτικότητας που αξίζει να σκεφτούμε. Βρίσκω ότι είναι πιο χρήσιμο να τις σκεφτούμε ξεχωριστά τη μία από τις άλλες κι όχι ως μια γραμμή που εξελίσσεται, γιατί είναι εύκολο να ξοδέψεις πολύ χρόνο και χρήμα στο design, χωρίς να λάβεις τα ωφέλη που θα περίμενες. Η Crest μπορεί να έχει καλύτερη συσκευασία από την Colgate (ή το αντίθετο, δε θυμάμαι), αλλά δεν πουλάει περισσότερο.

Αρνητική ανταποδοτικότητα

Το μαγαζί της γειτονιάς με το σφραγισμένο παράθυρο, το ξεχαρβαλωμένο σήμα του και την μπογιά που έχει φύγει βλέπει την επιχείρησή του να υποφέρει, γιατί έχουν ένα design που τους κάνει κακό. Προϊόντα λογισμικού έχουν συχνά το ίδιο πρόβλημα. Αν το design μπαίνει στο δρόμο της ιστορίας σου ή της υπηρεσίας σου εμποδίζοντάς την να προχωρήσει, τότε χάνεις χρήμα και μερίδιο αγοράς.

Καμία επίδραση

Είναι η πιο συνηθισμένη περίπτωση. Αν και είναι αισθητικά σημαντικό, το design στην περίπτωση αυτή είναι θέμα γούστου, όχι μια μετρήσιμη ανταμοιβή. Μπορεί να μη σ' αρέσει πως δείχνει το κατάστημα με τα λικέρ ή η επιγραφή στο μπουκάλι του κρασιού, αλλά αυτό δεν έχει αρνητική επίδραση στις πωλήσεις. Είναι αρκετά καλό.

Θετική ανταποδοτικότητα

Βλέπουμε μια δραματική αύξηση σε αυτή την κατηγορία. Το οτιδήποτε, από μια σακούλα με τσιπς μέχρι μια online υπηρεσία μπορεί να προκαλέσει αύξηση των πωλήσεων ως αποτέλεσμα του έξυπνου design.

Όλο το πακέτο

Υπάρχουν λίγα προϊόντα που το έξυπνο design είναι το προϊόν (ή τουλάχιστον είναι ο λόγος ύπαρξης του προϊόντος). Αν δεν είσαι ερωτευμένος με το design της Porsche 911, δε θα σκεφτείς ποτέ να την αγοράσεις. Το ίδιο ισχύει για έναν αποφλοιωτή OXO. Η πρόκληση του να σχεδιάσεις ένα προϊόν γύρω από ένα επαναστατικό design είναι το ίδιο το επαναστατικό design. Κι αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξοδέψεις πολύ περισσότερο χρόνο και χρήμα σε σχέση με έναν ανταγωνιστή που απλώς επιθυμεί μια θετική ανταποδοτικότητα. Το να γνωρίζεις που βρίσκεσαι και που κατευθύνεσαι είναι κρίσιμο. Αν έχεις μια αρνητική ανταποδοτικότητα, προχώρα και ξόδεψε όσα χρήματα χρειάζονται το γρηγορότερο ώστε να μπεις στη ζώνη της ουδετερότητας. Αλλά μην ξοδέψεις πάρα πολλά και μην υπερ-επενδύσεις ώστε να το πετύχεις αυτό. Το να βλέπεις ένα τοπικό κατάστημα να έχει ένα ακριβό, αλλά όχι αληθινά ξεχωριστό κτήριο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του είναι το τέλειο παράδειγμα της αναντιστοιχίας. Αν πάλι πηγαίνεις για όλο το πακέτο, το να τσιγκουνευτείς με το design, είναι απλώς ανόητο. Το κτήριο Guggenheim στο Bilbao θα ήταν άδειο αν απλώς προσλάμβαναν έναν πολύ καλό αρχιτέκτονα. -------- Το παραπάνω κείμενο είναι μια ελεύθερη μετάφραση του Return on Design από τον Seth Godin. Αυτό το κείμενο είναι κατά τη γνώμη μου μια πολύ καλή ευκαιρία να προσεγγίσουμε την έννοια του design από μια πιο επαγγελματική σκοπιά. Παράλληλα, είναι μια ωραία αφορμή να θυμήσουμε στους ανθρώπους που εντέχνως μειώνουν την αξία του ότι το design υπάρχει για να κάνει τη ζωή των ανθρώπων ευκολότερη κι είναι ξαδερφάκι της όποιας επιχειρηματικότητας. Ειδικά στο Διαδίκτυο.

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Myst

MYST

Ανάπτυξη e-shop στην online πλατφόρμα Shopify

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε websites & apps που κερδίζουν. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τα έργα μας είναι ελκυστικά, προσεγμένα και εξελίσσονται με το χρόνο. Το πιο σημαντικό: είναι κερδοφόρα για εσάς. Γιατί αν τα καταφέρετε εσείς, νικάμε όλοι.

The Clockwork Man (μέρος 1ο) Υπάλληλος ή εργοδότης & Web standards στο CSS3.gr