porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › Δημιουργώντας καλύτερα newsletters

Δημιουργώντας καλύτερα newsletters

Το porcupine letter, ανάμεσα στα άλλα καλά που μου έχει κάνει, με βοήθησε να μάθω τι σημαίνει “τρέχω ένα newsletter” και τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω το πώς πηγαίνει. Για να δούμε λοιπόν τι γίνεται με αυτό.

Τι να μην κάνεις όταν έχεις ένα newsletter

Η λίστα των πραγμάτων που απαγορεύονται, διά ροπάλου μάλιστα, είναι πραγματικά πολύ απλή.

  • Αν ακόμα στέλνεις newsletters χειροκίνητα, άλλαξέ το
    Γι’ αυτό υπάρχουν υπηρεσίες όπως το Mailchimp, το Campaign Monitor και το Tiny Letter. Κάνουν τη δουλειά καλύτερα, πολύ πιο γρήγορα και το newsletter σου είναι σαφώς πιο όμορφο. Μερικά το κάνουν και δωρεάν.
  • Μη στέλνεις σε κάποιον χωρίς να στο ζητήσει
    Υποφέρουμε από αυτό το πράγμα. Ας σταματήσουμε να το κάνουμε επιτέλους. Πρέπει να καταλάβουμε ότι όταν κάποιος στέλνει newsletters χωρίς να έχει πάρει την έγκριση του παραλήπτη είναι παράνομος (νόμος 3471/2006 - αρχείο .pdf). Κυρίως όμως είναι κουτοπόνηρος. Σας παρακαλούμε μην εμπιστεύεστε ανθρώπους που σας υπόσχονται ότι το email σας θα φτάσει σε 10.000 mailboxes. Γιατί θα φτάσει στην πράξη σε 10.000 spam folders.
  • Έχε το μαγικό link της διαγραφής ορατό και κάντο να δουλεύει
    Εμπίπτει στην παραπάνω κατηγορία της κουτοπονηριάς αν δεν το έχεις. Να περιμένεις να γίνεις ρεζίλι στα Twitter, Facebook κι όπου αλλού υπάρχεις αργά ή γρήγορα.

Ομολογώ πως όταν ξεκίνησα το porcupine letter έκανα μια μικρή παράβαση στα παραπάνω. Έστειλα το πρώτο και σε ανθρώπους που δε μου το ζήτησαν. Βέβαια, ήταν-δεν ήταν 30, όλοι φίλοι ή συνεργάτες κι επειδή ήταν ευγενικοί δεν είπαν κάτι. Παιδιά, μπορείτε ακόμα να διαγραφείτε. Πάλι φίλοι θα μείνουμε.

Τώρα που τελειώσαμε με την Άλφα-Βήτα, πάμε στα πιο ουσιαστικά.

porcupine letter insights

Όταν ξεκινούσε το porcupine letter, όπως λέω και πιο πάνω, είχε περίπου 30 παραλήπτες. Σήμερα, ένα χρόνο μετά, έχει κοντά στους 250. Αυτό το νούμερο περίμενα ότι θα ήταν πολύ μεγαλύτερο. Δεν ξέρω γιατί δεν προχώρησε. Πιθανολογώ ότι έχει να κάνει με το περιεχόμενο, αλλά πρακτικά ακόμα το ψάχνω.

Από την άλλη μεριά μόνο 4 διαγράφτηκαν από τη λίστα των παραληπτών μέσα σε όλους αυτούς τους μήνες. Πράγμα που σημαίνει ότι ο κόσμος που το παίρνει το συμπαθεί αν μη τι άλλο. Το 4 είναι πάρα πολύ μικρό νούμερο.

Τι κάνουν όμως οι παραλήπτες του newsletter όταν το λαμβάνουν; Το διαβάζουν.

Η παρακάτω εικόνα είναι από το τελευταίο (τεύχος Μαϊου 2014) και δείχνει πόσοι παραλήπτες το ανοίγουν και πόσοι το διαβάζουν. Μάλιστα, υπάρχει η σύγκριση με τα αντίστοιχα στατιστικά του industry, μια σύγκριση πολύ πολύ θετική. Είναι φοβερό το πόσο χαμηλά είναι αυτά τα ποσοστά του industry, το οποίο ισχύει και σε άλλα. Τον κάψαμε τον κόσμο με τις υπερβολές μας και δεν έχει εμπιστοσύνη στα newsletters πια.
Όπως επίσης φαίνεται ότι ακόμα και τώρα το porcupine letter ανεβάζει τα στατιστικά του σε σχέση με τους μέσους όρους του.

porcupine letter statsΣτατιστικά αναγνωσιμότητας, porcupine letter, Μάιος 2014

Επίσης, οι αναγνώστες του porcupine letter κάνουν κλικ συνέχεια, τουλάχιστον 5-6 ο καθένας. Αυτό είναι ένα πάρα πολύ καλό νούμερο.
Επιπλέον, παρότι τα πρώτα links που έχω σε κάθε τεύχος κερδίζουν περισσότερα κλικ, όλα τα links έχουν τουλάχιστον 10 κλικ.

Άρα, παρότι ο αριθμός των παραληπτών είναι μικρός, όσοι το λαμβάνουν τους αρέσει.

Τι άλλο έχω μάθει αυτόν τον καιρό για τα newsletters; Κάνοντας σκληρό A/B testing και διαβάζοντας τι συμβαίνει γενικώς, έχω καταλήξει στα εξής.

  • Στέλνε ανά 15 μέρες
    Όλοι λένε ότι αυτή είναι η πιο αποδοτική συχνότητα, άσχετα που δεν την τηρώ. Το porcupine letter το έφτιαξα για πλάκα, ακόμα δεν έχω κάτι που θέλω να πετύχω μέσω αυτού, οπότε δεν έχω προς το παρόν κανένα λόγο να το αλλάξω. Έχω βέβαια μια ιδέα για να το κάνω για 15νθήμερο, αντί μηνιαίο, αλλά για την ώρα δε με απασχολεί ιδιαίτερα.
  • Οι καλύτερες μέρες για την αποστολή είναι Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη
    Τη Δευτέρα ο κόσμος έχει στα mailboxes του ένα σωρό υποχρεώσεις. Μην τον ζαλίζεις με ένα ακόμα newsletter. Την Παρασκευή πάλι έχει άλλα, πιο ευχάριστα πράγματα να σκεφτεί από το τι έχεις εσύ να του πεις.
  • Στείλε το newsletter σου πρωί
    Έχω πειραματιστεί με όλες τις ώρες της μέρας με A/B testing. Καμία δεν είναι καλύτερη από νωρίς το πρωί με maximum όριο τις 12:00. Αργότερα ο κόσμος έχει αρχίσει να “φορτώνει” και δεν έχει χρόνο να διαβάσει τα δικά σου.
  • Το 90% της επιτυχίας φαίνεται μέσα στις 24 πρώτες ώρες
    Το πώς θα πάει ένα newsletter φαίνεται μέσα στην ίδια μέρα. Μην περιμένεις να ξεκινήσει άσχημα και να πάει καλά αργότερα. Όσο περνάνε οι ώρες θα πέφτει ο αριθμός των ανθρώπων που το ανοίγουν και θα ξεχνιέται σε κάποιο mailbox. Λογικό.
  • Τα sharing buttons δε δουλεύουν
    Υφίσταται και στις ιστοσελίδες, αλλά στα newsletter είναι ακόμα πιο έντονο. Όταν κάποιος θέλει να μοιραστεί κάτι που είδε στο newsletter σου θα το κάνει χειροκίνητα κι όχι μέσω των sharing buttons στα social media.
  • Το Gmail είναι ο νικητής
    Το ξέραμε. Απλώς τώρα μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε. Περίπου το 50% των παραληπτών του porcupine letter χρησιμοποιεί Gmail. Ακολουθεί το Apple Mail με ποσοστό γύρω στο 18%.
  • Μην υποτιμάς το mobile
    16% των παραληπτών βλέπουν το newsletter από smartphones. Αυτό δε με βολεύει ιδιαίτερα, καθώς έχω πολλά links, τα οποία για να ευχαριστηθείς χρειάζεσαι desktop ή laptop. Όμως επειδή αυτό το ποσοστό θα μεγαλώνει συνέχεια, φρόντισα και το responsive layout.
  • Πώς εγγράφεται νέος κόσμος
    Εδώ το σύστημα είναι σπασμένο. Εννοώ ότι αν κάποιος μοιραστεί το link του newsletter στα social media, από τον κόσμο που θα δει αυτό το link ελάχιστοι θα εγγραφούν, όσο κι αν το λατρέψουν. Αυτό έχει εξήγηση: δείτε για παράδειγμα το τελευταίο τεύχος. Πώς εγγράφεσαι; Από το κουμπάκι πάνω αριστερά. Ε λοιπόν αυτό το κουμπάκι δεν το βλέπει κανείς.
    Πρέπει να έχεις ξεχωριστή σελίδα, η οποία θα αναλαμβάνει τη δουλειά. Από εκεί θα καταφέρεις ό,τι καταφέρεις.

Συνοψίζοντας, το να φτιάξεις ένα καλό newsletter δεν είναι δύσκολο πράγμα. Πρέπει κατά βάση να μην είσαι ύπουλος και πονηρούλης, να μη ζαλίζεις τους ανθρώπους και να μην έχεις υψηλές προσδοκίες, γιατί ο κόσμος δεν τα αγαπάει πια τα newsletters.

Τέλος, παρότι οι σοφοί του marketing μάς λένε να έχουμε πάντα κάποιο καθαρό στόχο για τα newsletters μας (όχι ότι έχουν κι άδικο), εγώ λέω να το κρατήσω έτσι χαλαρό. Να το συνεχίζω όσο χαίρομαι να το κάνω, να πειραματίζομαι ανελέητα μαθαίνοντας από αυτό και να το αφήσω να πάει όπου αυτό θέλει. Έτσι θα είμαστε και οι δύο ευχαριστημένοι.

Αν δεν το ήξερες, οι αναγνώστες του porcupine letter είναι οι πιο όμορφοι και οι πιο έξυπνοι εκεί έξω. Αν δεν βρίσκεσαι ανάμεσα τους, μην το αφήνεις να συμβαίνει άλλο αυτό.

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Myst

MYST

Ανάπτυξη e-shop στην online πλατφόρμα Shopify

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε websites & apps που κερδίζουν. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τα έργα μας είναι ελκυστικά, προσεγμένα και εξελίσσονται με το χρόνο. Το πιο σημαντικό: είναι κερδοφόρα για εσάς. Γιατί αν τα καταφέρετε εσείς, νικάμε όλοι.

Δυο λόγια για το φετινό upNorth Yosemite & iOS8: αυτό που θέλει η Apple από τη ζωή σου