porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › iPad -Αυτό που θα κατακτήσει τον κόσμο

iPad -Αυτό που θα κατακτήσει τον κόσμο

Παρά αρκετές χλιαρές αντιδράσεις, πιστεύω ότι το iPad θα κατακτήσει τον κόσμο. Έχει όλες τις προϋποθέσεις να το κάνει, εκτός από μία. Όμως σε λίγο αυτό.

Οι μισοθετικές-μισοαρνητικές πρώτες κριτικές, μαζί με μια ελαφριά απογοήτευση που αιωρείται που και που στον αέρα οφείλονται στις προσδοκίες που είχαμε από την Apple. Τους προηγούμενους μήνες φούντωναν οι φήμες για το νέο tablet που θα έρθει. Στο διάστημα αυτό ακούστηκαν και γράφτηκαν διάφορες υπερβολές και διάφορες ανοησίες με πιο πρόσφατο και χτηπητό παράδειγμα κάποια tweets του Jason Calacanis, που μιλούσε για 2 κάμερες και διάφορα άλλα. Όλα αυτά ανέβασαν τις κρυφές προσδοκίες που κανένας δε θα μπορούσε να υπερβεί.

ipad

Αν κρίνουμε όμως τις πραγματικές δυνατότητες του iPad, πρόκειται για ένα εκπληκτικό μηχάνημα. Ένα gadget που δεν είναι ένα μεγάλο iPhone (χωρίς το Phone). Είναι η αρχή σε ένα ταξίδι που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα υπολογιστικά συστήματα. Το γεγονός ότι βασίστηκε στο interface του iPhone είναι ό,τι πιο φυσιολογικό. Το στοίχημα ήταν να πετύχει το Human-Computer Interaction στο iPhone. Αφού αυτό έγινε, όλα τα υπόλοιπα είναι λογικά.

Αυτό στο οποίο απέτυχε το iPad είναι το ..."iPad", δηλαδή το όνομά του. Πέρα από το αναμενόμενο μπλέξιμο με το iPod, το όνομα αρχίζει και γίνεται γραφικό με αυτό το "i" στην αρχή της λέξης. Συνολικά, μειώνει την αξία της συσκευής. Γίνεται ένα ακόμα κομμάτι της σειράς.

Το μεγάλο κέρδος της Apple

Αυτή η συσκευή δεν είναι επαναστατική γιατί είναι ταυτόσημη με την ταχύτητα, όπως λένε άνθρωποι που το δοκίμασαν. Είναι γιατί το hardware είναι κατασκευή της Apple. Ψάξτε τη σελίδα των specifications του iPad. Υπάρχει κάπου η λέξη Intel; Όχι.

Η Apple, που γνωρίζει το hardware ίσως καλύτερα απ' οτιδήποτε άλλο, ξανακάνει κλειστό το σύστημά της και ελέγχει και την παραμικρή λεπτομέρεια του. Όχι ότι δεν το έκανε πάντα. Απλώς αυτή τη φορά το έκανε καλύτερα από ποτέ.

Από τη στιγμή που θα πιστοποιηθεί η επιτυχία του iPad, το hardware θα ξεφύγει. Θα καλπάσει για την ακρίβεια και στο μέλλον θα προσφέρει σαφέστατα μεγαλύτερους σκληρούς δίσκους, καλύτερη μνήμη (η οποία για την ώρα αποκρύπτεται) και παραπάνω υπολογιστική ισχύ. Αυτά για αρχή. Γιατί "περιφερειακά" όπως η κάμερα είναι βέβαιο ότι θα προστεθούν.

Η μεγάλη απειλή

Το iPad είναι μια εξόχως απειλητική συσκευή για πολλούς. Και πρώτα πρώτα για το Kindle της Amazon. Το Kindle ή θα αναβαθμιστεί απότομα και σε μεγάλο βαθμό ή θα σταματήσει να κυκλοφορεί. Simple as that.

Επιπλέον, η Apple απειλεί το Amazon γενικότερα με το iBook, το νέο της ψηφιακό βιβλιοπωλείο. Η Amazon μάς πρόσφερε εξαιρετικές υπηρεσίες μέχρι σήμερα. Αλλά, όπως είπε και ο Steve Jobs, το iPad θα πατήσει τόσο πάνω σε αυτές όσο και στο Kindle παίρνοντας ένα σημαντικό μερίδιο του βασιλείου που με τόσο κόπο ο Jeff Bezos έχτισε. Ακόμα κι αν τα βιβλία της Apple θα είναι πιο ακριβά, όπως λέγεται.

Το iPad απειλεί και τις παιχνιδομηχανές. Η Apple προσπαθεί πολλά χρόνια τώρα να μπει σε αυτό το παιχνίδι των πολλών χρημάτων και των μανιωδών gamers. Μέχρι σήμερα δεν τα κατάφερε. Όχι πια. Ξεκινώντας από τη σχετικά άσπιλη γη του iPhone, η Apple απλώνει τα πλοκάμια της σε κάθε σημείο που οι παιχνιδομηχανές τύπου Playstation ή Xbox φτάνουν. Το software θα ετοιμαστεί από εταιρείες όπως η EA σε χρόνο μηδέν και το hardware είπαμε... το hardware είναι εκεί.

Με πολλή χαρά από μεριάς μου, η Apple επιτίθεται και στην ούτως ή άλλως προβληματική βιομηχανία της ενημέρωσης. Οι εφημερίδες φυλλοροούν - και πολύ καλά κάνουν, τους αξίζει. Οι New York Times μάς έδειξαν ήδη πως θα είναι τα πράγματα στο πολύ κοντινό μέλλον. Δεν ξέρω αν ακόμα κάποιοι συζητούν τα CD ως δώρο - είναι γελοίο. Θα ακολουθήσουν και τα περιοδικά. Όπως έγινε και στη μουσική βιομηχανία με την έλευση του iTunes, ο τύπος θα προσπαθεί να αντιδράσει και δε θα μπορεί. Όποιοι ακολουθήσουν τις παλιές νόρμες, βάζουν λουκέτο στη στιγμή.

Όλα αυτά είναι η αρχή. Η Apple με το iPad άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου. Τα μέτωπα στα οποία θα κληθεί να πολεμήσει είναι πολλά, αλλά αυτή τη στιγμή έχει την ώθηση που χρειάζεται για να ανταπεξέλθει.

Η κρίσιμη καμπή

Φτάνουμε στο σημείο του προλόγου που χρωστάω, στην προϋπόθεση που η Apple δεν έχει εξασφαλισμένη αυτή τη στιγμή. Το iPhone ήρθε για να αντικαταστήσει και να επεκτείνει ένα προϊόν που οι χρήστες ήξεραν και το χρησιμοποιούσαν κάθε μέρα: το τηλέφωνο.

Το iPad δεν μπορεί να πατήσει σε κάτι ανάλογο. Είναι μια νέα συσκευή που για τη μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου δεν υπήρχε στη ζωή του μέχρι σήμερα. Συνεπώς, το στοίχημα είναι κατά πόσο ο μέσος χρήστης υπολογιστή θα δεχτεί αυτό το νέο προϊόν στο σαλόνι ή στην τσάντα του. Είναι πολύ πιο δύσκολο απ' όσο ακούγεται.

Πιστεύω ότι για να πετύχει το iPad (και με τη λέξη "επιτυχία" φυσικά εννοείται η καθολική αγορά του από τον κόσμο) πρέπει να υιοθετηθεί, όχι από τους geeks, αλλά από απλούς καθημερινούς ημί-geeks που θα παίξουν το ρόλου το μοντέλου. (Οι ημί-geeks ορίζονται εντελώς αυθαίρετα ως οι καθημερινοί χρήστες υπολογιστών με κάποια εμπειρία και με την αντίστοιχη βαρύτητα που φέρουν οι όποιες αγορές τους.)

Αν πετύχει λοιπόν, στους ημί-geeks το iPad θα πουλιέται σαν ζεστό ψωμάκι. Η τιμή του δε θα είναι πρόβλημα. Η Apple φρόντισε γι' αυτό.

Στον πόλεμο των μεγάλων παικτών

Το iPad είναι η αστραφτερή, εντυπωσιακή, πανέμορφη και πάνω απ' όλα παντοδύναμη απάντηση της Apple στη, μονίμως τσακωμένη με το design, Google. Εννοείται ότι κανένας δεν υποτιμά τη Google. Απλώς η Apple αυτή τη φορά χτυπάει στη μαζικότητα του εγχειρήματος με μια καλογυαλισμένη βιτρίνα, πράγμα που γνωρίζει να κάνει καλύτερα από τον καθένα. Σε αυτό το παιχνίδι εννοείται ότι δεν υπάρχει πουθενά η Microsoft.

Το iPad μπορεί ν' αλλάξει αυτό που αποκαλούμε "personal computing". Αυτή τη στιγμή το άγχος της είναι αν θα έχει απήχηση σε μεγάλες πληθυσμιακές μονάδες. Αν το πετύχει αυτό, η αγωνία θα μεταφερθεί στο πως να είναι μαζική και ταυτόχρονα να παραμείνει αστραφτερή, πράγμα στο οποίο απέτυχε παταγωδώς η Microsoft. Αλλά έχουμε καιρό γι' αυτά.

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Myst

MYST

Ανάπτυξη e-shop στην online πλατφόρμα Shopify

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε websites & apps που κερδίζουν. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τα έργα μας είναι ελκυστικά, προσεγμένα και εξελίσσονται με το χρόνο. Το πιο σημαντικό: είναι κερδοφόρα για εσάς. Γιατί αν τα καταφέρετε εσείς, νικάμε όλοι.

WordCamp WordCamp -Εντυπώσεις και η παρουσίαση μου