porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήJournal › 2011 - Web design στην Ελλάδα

2011 - Web design στην Ελλάδα

Νομίζω ότι το 2011 ήταν για το Web design στην Ελλάδα μια χρονιά που δε μας έμαθε πολλά νέα πράγματα. Αντίθετα, συνεχίστηκε μια πορεία σε αυτά που ήδη ξέραμε, είτε μιλάμε για τα θετικά είτε για τα λιγότερο θετικά.

Καλύτερα designs για το Web από ελληνικά χέρια

Υπάρχει μια μεγάλη πρόοδος τα τελευταία χρόνια στο πως αντιμετωπίζουμε το σχεδιασμό και γενικότερα πως προσεγγίζουμε τα projects μας. Πιστεύω ότι συνεχίζουμε να υπολειπόμαστε σημαντικά από τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό, αλλά τρέχουμε όσο κι όπως μπορούμε ώστε να καλύψουμε τα κενά μας.

Στο 2011 έγραψα ένα άρθρο για το Noupe παρουσιάζοντας κάποια από τα καλύτερα ελληνικά designs για το Web. Από τη διαδικασία αυτή έλαβα ακόμα πιο ηχηρά το μήνυμα που περιγράφω πιο πάνω.

Έχει μεγάλη αξία αυτή η προσπάθεια, ειδικά όταν γίνεται υπό τις τόσο αντίξοες συνθήκες που επικρατούν.

Η μη ύπαρξη της κοινότητας

Το γνωρίζαμε. Δεν υπάρχει η κρίσιμη μάζα στην Ελλάδα ώστε να σχηματιστεί μια κοινότητα ανθρώπων που θα μιλήσουν για Web design, που θα ανταλλάξουν ιδέες, θα κάνουν κάποιες κινήσεις από κοινού, θα βγάλουν νέες υπηρεσίες ή προϊόντα κλπ.

Μέσα στη χρονιά έγινε το Digitized, που αν δεν κάνω λάθος ήταν η πρώτη κίνηση να οργανωθεί ένα μίνι συνέδριο για Web designers. Η κίνηση είναι αξιέπαινη κι αξίζει την υποστήριξή μας. Μακάρι να συνεχιστεί και να είναι κάθε φορά και πιο επιτυχημένη.

Το Web design στην Ελλάδα όμως συνεχίζει να θεωρείται για πολύ κόσμο κάτι σαν πάρεργο ή υποπροϊόν των διαφημιστικών εταιρειών. Οι διαφημιστικές στην Ελλάδα έχουν κάνει πολλά καλά κι έχουν παράξει σπουδαίες δουλειές, αλλά σπάνια μπορούν να αποδείξουν ότι γνωρίζουν τη φύση του Διαδικτύου.

Όλα αυτά συντελούν στο να μην έχει δημιουργηθεί μια κοινότητα ανθρώπων του Web design.

Freelancers και μικρές ομάδες

Οι freelancers και οι μικρές ομάδες ανθρώπων ξεκίνησαν σαν γραφικοί Δον Κιχώτες. Μισότρελλοι και ικανοί “…μέχρι να στήσουν ένα Wordpress”, όπως ακούγεται ακόμα καμιά φορά.

Ευτυχώς δεν είναι έτσι. Μέσα στο 2011 συνεχίστηκε αυτό που είχε δειλά ξεκινήσει τα προηγούμενα χρόνια: δε χρειάζεται να είσαι μια μεγάλη εταιρεία για να προσφέρεις εξαιρετικές υπηρεσίες – μπορούν και οι μικρές ομάδες να το κάνουν καλά και πολλές φορές καλύτερα. Για την ακρίβεια, στο Web design οι καινοτομίες συνήθως έρχονται από τους μικρούς, γιατί αυτοί είναι που ενδιαφέρονται πιο πολύ, βελτιώνονται περισσότερο, είναι πιο ευέλικτοι και πιο τολμηροί. Επιπλέον, είναι αυτοί που έχουν πολύ μεγαλύτερη επαφή με το εξωτερικό και οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις τους είναι πιο πλούσιες.

Βέβαια, στην Ελλάδα όλα αυτά δεν είναι ακόμα και τόσο φανερά, αλλά είμαι βέβαιος ότι είναι θέμα λίγου χρόνουν να γίνουν.

Νομίζω ότι αυτές οι σκέψεις συνοψίζουν την κατάσταση σε γενικές γραμμές σε ό,τι αφορά το Web design στην Ελλάδα για τη χρονιά που πέρασε.

Καλό 2012! Να έχουμε υγεία κι ανοιχτά μυαλά ώστε να γινόμαστε καλύτεροι μέρα τη μέρα.

To Journal

Επιστροφή στην κεντρική του Journal.

Ενα απο τα Projects μας

Myst

MYST

Ανάπτυξη e-shop στην online πλατφόρμα Shopify

Σχεδιάζουμε κι αναπτύσσουμε websites & apps που κερδίζουν. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τα έργα μας είναι ελκυστικά, προσεγμένα και εξελίσσονται με το χρόνο. Το πιο σημαντικό: είναι κερδοφόρα για εσάς. Γιατί αν τα καταφέρετε εσείς, νικάμε όλοι.

Εικονίδια που περιστρέφονται και σβήνουν/ανάβουν με CSS3 Η χρυσή αναλογία της τυπογραφίας στο Web